miercuri, 25 august 2010

Versurile KaTaNa = Biblia ce-mi indruma pasii in viata

     Am o stare nasoala. Nu stiu de ce. Probabil pentru ca am constatat ca o anumita persoana nu e chiar asa cum o vedeam eu. Nu-mi plac dezamagirile. Cu toate astea nu stiu cum de nu mi-am dat seama pana acum cum sta treaba. In fine ... mergem mai departe. E posibil ca starea mea sa fie influentata si de un gand care si-a facut loc in mintea mea si care-mi spune ca e posibil s-o dau in bara in sesiunea de restante. Noroc ca am medicamentul potrivit pentru astfel de situatii. Asta e:


Asculta mai multe audio Muzica

     Melodia asta m-a salvat de multe ori de la depresii si uneori si de la chestii mai grave. Nu mi-au trecut prin minte ganduri de sinucidere, dar au fost momente cand mai aveam doar un pas pana sa aflu calea rezolvarii tuturor problemelor.

     De formatia KaTaNa am aflat intamplator. Vizionam un filmulet pe youtube in care erau niste poze cu Peluza SUD si pe fundal o melodie foarte tare. Asa am aflat ca melodia se numea 'Violenta' si ca era cantata de KaTaNa si Tri Kroize. Pana atunci nu mai auzisem de formatia asta. Mai ascultasem rap pana atunci, chiar si underground, dar KaTaNa nu-mi zicea nimic. Google m-a condus catre site-ul lor de unde am putut descarca gratis toata discografia. Si acum urmeaza partea dificila ...

     Cu limbajul meu de lemn nu pot exprima in cuvinte ce au ajuns sa insemne pentru mine versurile de la KaTaNa. Au baietii astia niste versuri absolut geniale. Am observat ca nici parintii, nici prietenii si nici viata nu m-au invatat pana acum atatea lucruri pe care le-am invatat ascultand melodiile lor. M-au invatat sa fiu mandra de tara mea, sa iau atitudine atunci cand e cazul si sa nu ma fac ca nu vad nedreptatile care se fac, ca te poti distra si fara sa consumi droguri si ca intradevar "printre aburi de alcool nu gasim eroi".  

     'Mentes Occultae', albumul lui No Mo' (unul din componentii trupei KaTaNa si cel care scrie versurile) este un album cu niste piese un pic mai weird. Am observat ca daca asculti o piesa, sau doua e posibil sa intri un pic in depresie sau sa te apuce anumite ganduri. Cel mai bine e sa asculti albumul integral, cap-coada si te asigur ca dupa ce ai ascultat "Exitus" esti alt om. In 'Praefatio' No Mo' spune:

"Vin din intuneric cu idei neintelese
Poate-ai sa percepi simbolistica din piese. "

     Eh ... aici a fost o problema. Niciodata nu m-am priceput sa interpretez versuri. Asa ca dupa ce am ascultat de cateva ori albumul am inceput sa-mi schitez in minte cam ce a vrut baiatu' asta sa spuna. Bine, e adevarat ca nici acum nu sunt sigura ca am descifrat toate metaforele. Si desigur, tot au mai ramas doua melodii pe care nu reusesc sa inteleg. Una din ele e 'De Amore':


Asculta mai multe audio Muzica

     Inteleg ca e vorba de o iubire, dar chiar nu ma prind despre ce fel de iubire e vorba. M-am gandit de multe ori la semnificatia versurilor:

"Lui Cupidon ii curg bale
Are ganduri canibale
O sa vezi cum iese abur din matele tale."

     Bai, stiu, suna ciudat, da' e ceva profund de fapt. Si e atat de profund ca eu nu pot sa ajung la intelesul cuvintelor. In fine... O alta melodie care mi se pare extraordinara e 'Colligatum':


Asculta mai multe audio Muzica

    Melodia asta contine exact, dar EXACT cum imi imaginam sunetul mortii. E uimitor! Si chiar daca pare ciudat, dar melodia asta alaturi de 'Alter Ego' te ajuta sa mergi mai departe cand ai anumtie piedici in viata.

     Desigur, au si melodii ceva mai vesele. De fapt, nu vesele, ci care exprima si alte stari. Nu pot spune ca melodiile de mai sus sunt triste pentru ca nu e asa. Pur si simplu prezinta viata de zi cu zi dintr-un alt punct de vedere. De exemplu, cand merg pe strada si ascult in casti 'Hajime' nu mai pot sa merg normal, ci in ritmul melodiei.


Asculta mai multe audio Muzica

     Hai ca v-am facut si putina educatie muzicala. Asta e site-ul baietilor de la KaTaNa: http://www.trupakatana.com/ pe care vi-l recomand cu caldura. Nu tre' sa fii un fan al acestui gen de muzical ca sa asculti piesele lor. Nici pe mine nu ma reprezinta muzica rap. Si cu toate astea ma regasesc in multe melodii... La final va las cu o piesa care mie imi place foarte mult!


Asculta mai multe audio Muzica

Un comentariu:

No Mo' spunea...

Multumesc frumos. Sper sa venim curand cu albumul.